otwórz widżet facebooka

Dziennikarstwo od podszewki

Dodano 31 maja 2016, wpis archiwalny Dziennikarstwo od podszewki

W czwartek, 19 maja 2016 roku, klasy humanistyczne ZSP nr 1 wybrały się na  wycieczkę, której celem było wzięcie udziału w zajęciach organizowanych na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa na Uniwersytecie  Adama Mickiewicza w Poznaniu. W ramach Dnia Dziennikarza  profesorowie oraz studenci  przygotowali ciekawe wykłady   związane z pracą w radiu, gazecie czy telewizji. Zajęcia panelowe odbywały się w kameralnych, trzynastoosobowych grupach. Każdą  z nich oprowadzał jeden ze studentów WNPiD pokazując, jak działa i wygląda uniwersytet.  W programie znalazły się wykłady i zajęcia warsztatowe.

Studenci z „Kuriera Akademickiego” zapoznali uczniów z Jarocina z podstawami fotografii, po czym zdobytą wiedzę wykorzystywano  zaraz w praktyce, ustawiając samodzielnie aparat i światło. Tajniki pracy dziennikarza radiowego zaprezentowali studenci pracujący na co dzień  w radiu „Meteor”. Pokazywali jak wygląda praca w radiu, jak należy przygotowywać wiadomości do audycji oraz czym różnią się one o tych informacji, które czytamy w gazetach. Uczniowie udali się także do małego studia telewizyjnego, w którym studenci przygotowują program emitowany raz na dwa tygodnie w lokalnej telewizji.

Każdy z uczestników Dnia Dziennikarza mógł zobaczyć jak wygląda studio od środka, czym jest Green box, ile jest potrzebnych kamer, aby nagrać program oraz jak prowadzi się pogodę.  Jako ostatnie odbyły się warsztaty prasowe. Tłumaczono, jak dzisiaj wygląda praca we współczesnych redakcjach prasowych, jak wymyślić tytuł, który zaszokuje i zaciekawi oraz jak wygląda typowa strona w gazetach z podziałem na tytuł, lid czy komentarze pod artykułem. Na koniec warsztatów każdy z uczniów napisał krótką historię o tym, jak powstał „eliksir młodości”.

Dzień Dziennikarza na UAM  był przygotowany perfekcyjnie a my  wróciliśmy   do szkoły pełni wrażeń – podkreślali uczestnicy warsztatów. Takie imprezy jak ta to świetny pomysł, aby uczniowie mogli zobaczyć swoje przyszłe uczelnie i dokonać dobrych wyborów w przyszłości.

×