otwórz widżet facebooka

Elektroniczne starostwo

Dodano 27 marca 2008, wpis archiwalny
Zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego urzędy będą musiały zapewnić możliwość wnoszenia podań w formie elektronicznej z użyciem kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Po odebraniu takich dokumentów organ władzy publicznej zobowiązany będzie do wydania wnioskodawcy urzędowego poświadczenia odbioru - UPO. W ramach przygotowań do wdrożenia elektronicznej skrzynki podawczej i obsługi elektronicznego dokumentu, w Starostwie Powiatowym w Jarocinie od 1 marca wszyscy pracownicy prowadzą sprawy w elektronicznym systemie obiegu dokumentów. Cała korespondencja przychodząca jest skanowana i załączana w postaci plików pdf do systemu elektronicznego obiegu dokumentów. W efekcie, rozwiązanie to umożliwia przełożonym bieżące monitorowanie terminów i sposobu załatwiania konkretnych spraw. W przyszłości, gdy rejestrowane dokumenty stworzą obszerną bazę danych system ten będzie mógł posłużyć za elektroniczne archiwum, co pozwoli na szybki i bezpośredni wgląd do spraw dawno już załatwionych.

×